ردیاب خودرو

ردیاب چگونه کار میکند

ردیاب چگونه کار میکند سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) یک سیستم رادیویی ناوبری در سراسر جهان است که از صورت فلکی ۲۴ ماهواره و ایستگاه زمینی آن تشکیل شده است.

سیستم موقعیت یابی جهانی عمدتا توسط وزارت دفاع امریکا (DOD) تأمین و کنترل می شود.

این سیستم در ابتدا برای عملیات نظامی ارتش ایالات متحده طراحی شده بود.

اما امروزه، بسیاری از کاربران مدنی از GPS در سراسر جهان وجود دارد.

کاربران مدنی اجازه استفاده از سرویس موقعیت یابی استاندارد را بدون هر گونه هزینه یا محدودیت می کنند.

ردیابی سیستم


ردیابی سیستم موقعیت یابی جهانی یک روش دقیق است که در آن چیزی وجود دارد.

برای مثال، سیستم ردیابی GPS ممکن است در وسیله نقلیه، تلفن همراه یا دستگاه های ویژه GPS قرار گیرد که می تواند یک دستگاه ثابت یا قابل حمل باشد.

GPS با ارائه اطلاعات در مورد مکان دقیق کار می کند.

همچنین می تواند حرکت یک وسیله نقلیه یا شخص را پیگیری کند.

بنابراین، برای مثال، یک سیستم ردیابی GPS می تواند توسط یک شرکت برای نظارت بر مسیر و پیشرفت کامیون حمل و نقل و والدین برای بررسی محل فرزند خود و یا حتی برای نظارت بر دارایی های با ارزش در حمل و نقل استفاده شود.

سیستم ردیابی GPS


یک سیستم ردیابی GPS از شبکه جهانی ناوبری ماهواره ای (GNSS) استفاده می کند.

این شبکه شامل طیف وسیعی از ماهواره هایی است که از سیگنال های مایکروویو استفاده می کنند که به دستگاه های GPS منتقل می شوند تا اطلاعات مربوط به مکان، سرعت، زمان و جهت خودرو را ارائه دهند.

بنابراین، یک سیستم ردیابی GPS می تواند به طور بالقوه داده های ناوبری در زمان واقعی و تاریخی را در هر نوع سفر ارائه دهد.

GPS

 

GPS یک سیگنال ماهواره ای ویژه فراهم می کند که توسط گیرنده پردازش می شود.

این گیرنده های GPS نه تنها مکان دقیق را ردیابی می کنند بلکه می توانند سرعت و زمان را نیز محاسبه کنند.

موقعیت ها حتی می توانند با استفاده از چهار سیگنال ماهواره جیپیاس در نمایش سه بعدی محاسبه شوند.

بخش فضایی سیستم موقعیت یابی جهانی شامل ۲۷ ماهواره ی جغرافیایی زمین می شود.

۲۴ ماهواره عملیاتی و ۳ ماهواره اضافی (در صورت عدم کارکرد) وجود دارد که هر ۱۲ ساعت در اطراف زمین حرکت می کنند و سیگنال های رادیویی را از فضا دریافت می کنند که توسط گیرنده GPS دریافت می شود.

کنترل افراد


کنترل سیستم موقعیت یابی شامل ایستگاه های مختلف ردیابی است که در سراسر جهان قرار دارند. این ایستگاه های نظارت در ردیابی سیگنال های ماهواره های GPS که به طور مداوم در زمین چرخش می کنند، کمک می کند.

وسایل نقلیه فضایی سیگنال های حامل مایکروویو را ارسال می کنند کاربران سیستم های موقعیت یابی جهانی دارای گیرنده های GPS هستند که این سیگنال های ماهواره ای را تبدیل می کنند تا بتوانند موقعیت، سرعت و زمان واقعی را برآورد کنند.

ماهواره GPS

 

عملیات سیستم بر اساس یک اصل ساده ریاضی به نام trilateration است.

دوچرخه سواری به دو دسته تقسیم می شود: دوچرخه سواری دوچرخه و دوچرخه سواری سه بعدی.

به منظور محاسبه ریاضی ساده، گیرنده GPS باید دو چیز را بداند. اول باید بدانید مکان محل باید توسط حداقل سه ماهواره در بالای محل مشخص شود.

دوم، باید فاصله بین محل و هر یک از آن وسایل فضایی را بدانیم. واحد هایی که دارای گیرنده های چندگانه هستند که همزمان یک سیگنال را از چندین ماهواره GPS دریافت می کنند.

این امواج رادیویی انرژی الکترومغناطیسی است که با سرعت نور حرکت می کند.

سیستم ردیابی


یک سیستم ردیابی GPS می تواند به روش های مختلف کار کند.

از دیدگاه تجاری، دستگاه های GPS به طور کلی برای رکورد موقعیت وسایل نقلیه به عنوان سفر خود را استفاده می شود.

برخی از سیستم ها داده ها را در داخل سیستم ردیابی GPS ذخیره می کنند (بعنوان ردیابی منفعل شناخته می شوند) و بعضی از آنها اطلاعات را به یک پایگاه داده یا سیستم متمرکز از طریق مودم در واحد سیستم GPS به صورت منظم (که به عنوان ردیابی فعال شناخته می شود) GPS راه

جی پی اس ردیاب


یک سیستم ردیابی غیرفعال GPS مکان را نظارت خواهد کرد و داده های آن را در سفر بر اساس انواع خاصی از وقایع ذخیره خواهد کرد.

بنابراین، برای مثال، این نوع سیستم GPS ممکن است داده هایی مانند جایی که دستگاه طی ۱۲ ساعت گذشته سفر کرده است، وارد کند.

اطلاعات ذخیره شده بر روی این نوع سیستم ردیابی GPS معمولا در حافظه داخلی یا کارت حافظه ذخیره می شود که بعدا می تواند برای تجزیه و تحلیل به یک رایانه منتقل شود.

در برخی موارد داده ها را می توان به صورت خودکار برای دریافت بی سیم در نقاط پیش بینی شده / بار فرستاده یا می توان در نقاط خاصی در طی سفر درخواست کرد.

ردیاب جی پی اس


یک سیستم GPS ردیابی فعال نیز به عنوان یک سیستم زمان واقعی شناخته می شود، زیرا این روش به طور خودکار اطلاعات را در سیستم GPS به یک پورتال یا سیستم پیگیری مرکزی در زمان واقعی به صورت خودکار ارسال می کند.

این نوع سیستم معمولا یک گزینه بهتر برای اهداف تجاری مانند نظارت بر ناوگان یا نظارت بر افراد مانند کودکان یا سالمندان است؛ زیرا این اجازه می دهد تا مراقب دقیقا بدانیم که کجا عزیز هستند، چه در زمان و چه در کجا آنها باید در طول سفر باشند.

این نیز یک روش مفید برای نظارت بر رفتار کارکنان است که آنها کار خود را انجام می دهند و رویه ها و روش های داخلی برای ناوگان حمل و نقل را ساده می کنند.

سیستم امنیتی

ردیابی زمان واقعی نیز از دیدگاه امنیتی مفید است، زیرا به صاحبان وسیله نقلیه اجازه می دهد مکان دقیق وسیله نقلیه را در هر زمان مشخص دقیقا مشخص کند.

و، سیستم ردیابی GPS در وسیله نقلیه، پس از آن قادر به کمک به پلیس در جایی که خودرو گرفته شده بود اگر آن را به سرقت رفته است.

فن آوری ارتباطات

توسعه فن آوری ارتباطات از مدتها پیش از توانایی تنها برای دسترسی به دیگران در هنگام استفاده از تلفن همراه جلوگیری کرده است.
امروزه دستگاه های ارتباطی تلفن همراه بسیار پیشرفته تر می شوند و بیش از توانایی فقط مکالمه را ادامه می دهند.
ردیابی GPS تلفن همراه یکی از این پیشرفتهاست.

تکنولوژی GPS


تمام تلفن های همراه به طور مداوم سیگنال رادیویی پخش می کنند، حتی زمانی که در تماس نیستند.
شرکت های تلفن همراه توانسته اند سالن محل سکونت تلفن همراه را با استفاده از اطلاعات سه بعدی از برج هایی که سیگنال دریافت می کنند، برآورد کنند.
با این حال، معرفی تکنولوژی GPS به تلفن های همراه به این معنی است که ردیابی GPS همراه با تلفن همراه این اطلاعات را بسیار دقیق تر می کند.

فناوری GPS

 

با استفاده از فناوری GPS امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند جدید، این بدان معنی است که هر کسی که گوشی هوشمند GPS را فعال کرده است، بتواند هر لحظه دقیق ردیابی کند.

بنابراین ردیابی GPS تلفن همراه می تواند یک ویژگی مفید برای صاحبان کسب و کار، والدین، دوستان و همکاران باشد که به دنبال برقراری ارتباط با یکدیگر هستند.

برنامه ردیابی GPS (www.gpstrackingapps.com) برنامه ای را برای iPhone، iPad، Android، Blackberry و آخرین سیستم عامل سامسونگ بدا فراهم می کند که می تواند برای ردیابی یکدیگر در پورتال شبکه اجتماعی مبتنی بر مکان یا از تلفن به تلفن

آنتن gps


تکنولوژی تعیین محل بر اساس اندازه گیری سطح قدرت و الگوهای آنتن است و از این مفهوم استفاده می کند که تلفن همراه همیشه با یکی از نزدیکترین ایستگاه های پایه بی سیم ارتباط برقرار می کند، بنابراین اگر شما می دانید که کدام ایستگاه پایانی تلفن با آن ارتباط برقرار می کند، می دانید که تلفن نزدیک به ایستگاه پایه مربوطه.

gps خودرو


سیستم های پیشرفته بخش هایی را تعیین می کنند که در آن تلفن همراه ساکن است و تقریبا برآورد فاصله از ایستگاه پایه را نیز تعیین می کند. تقریب بیشتر می تواند توسط سیگنال های interpolating بین برج های آنتن مجاور انجام شود.
خدمات واجد شرایط ممکن است به دقت ۵۰ متر در مناطق شهری دست یابد که در آن ترافیک تلفن همراه و تراکم برج های آنتن (ایستگاه های پایه) به اندازه کافی بالا است.
مناطق روستایی و خلوت ممکن است مایل بین ایستگاه های پایینی را ببینند و بنابراین مکان های دقیق تر تعیین می کنند.

سیستم های پیشرفته ردیابی

ردیاب های موقعیت یابی جهانی (GPS)، دستگاه های قابل حمل هستند که به مدیران ناوگان، والدین و صاحبان وسیله نقلیه اجازه می دهد اتومبیل و کامیون خود را نظارت و ردیابی کنند.
پیگیری های جی پی اس در زمان واقعی برای اتومبیل ها قادر به ارائه سرعت و داده های موقعیت مکانی هستند، در حالی که گزینه های ارزان قیمت این نوع اطلاعات را برای استفاده بعدی ثبت می کنند.
با برخی از ردیابهای جیپیاس خودرو، حتی ممکن است هشدارهای زمان واقعی را تنظیم کنید تا هر زمان که راننده سرعت یا انحراف از یک منطقه خاص را کاهش دهد، خاموش شود.


چگونه GPS ردیابی کار می کند؟

شبکه ماهواره ای برای تعیین مکان یک دستگاه


ردیابی GPS از یک شبکه ماهواره ای برای تعیین مکان یک دستگاه که به طور خاص برای این منظور طراحی شده است استفاده می کند.
ایده اصلی این است که یک ردیاب GPS با استفاده از یک فرآیند به نام trilateration برای تعیین مکان فیزیکی آن بر اساس فاصله آن از سه ماهواره GPS استفاده می کند.
این همان تکنولوژی دقیق است که توسط سیستم ناوبری قابل حمل یا درون خودرو شما استفاده می شود.

تفاوت بین یک ردیاب GPS



تفاوت بین یک ردیاب GPS و سیستم ناوبری خودرو این است که سیستم ناوبری موقعیت مکانی و مسیرهای رانندگی را در اختیار شما می گذارد، در حالی که ردیاب یا رکورد عادت های رانندگی خود را نگه می دارد یا مکان خود را در زمان واقعی پخش می کند.

GPS برای یک ماشین

 

هنگامی که یک ردیاب GPS برای یک ماشین قادر به پخش موقعیت مکانی آن است، معمولا از تکنولوژی دقیق مشابه که تلفن همراه شما برای برقراری تماس یا اتصال به اینترنت استفاده می کند استفاده می کند.

به همین دلیل است که برخی از ردیاب های GPS اتومبیل نیاز به هزینه ماهانه اشتراک دارند.


دستگاه های ردیابی خودرو برای استفاده؟


هدف اصلی یک دستگاه ردیابی جی پی اس GPS این است که به شما بگویم که در آن وسیله نقلیه شما در همه جا وجود دارد و بسیاری از سناریو های مختلف وجود دارد که می تواند مفید باشد.
به عنوان مثال، اگر ماشین شما دزدیده شد، اما شما یک ردیاب نصب کرده اید، می توانید پلیس را با موقعیت دقیق آن ارائه دهید.

جی پی اس


پیگیری های جی پی اس برای خودرو نیز به طور مستقیم در اختلاف بین والدین آزاد و پدر و مادر معتبر سقوط می کنند.
با ردیاب سمت راست که در ماشین نوجوانتان نصب شده است، می توانید موقعیت مکانی خود را در زمان واقعی بکشید، یا در زمانی که آنها وجود داشته اند، رکوردی از جایی که آنها بوده اید، و حتی محدودیت سرعت را از بین ببرید.

دستگاه های ردیابی


دستگاه های ردیابی خودرو نیز برای صاحبان ناوگان بزرگ اتومبیل ها یا کامیون ها بسیار سودمند هستند.
برخی از این تکنولوژی برای نگهداری زبانه ها در جایی که وسایل نقلیه خود را در هر زمان خاصی برای هماهنگی عملیات روزانه تر می کنند، در حالی که دیگران علاقه مند به ردیابی مسافت پیموده شده برای حسابداری یا بازپرداخت هستند.

تاریک تریدرهای GPS


البته، سمت تاریک تریدرهای GPS خودرو نیز وجود دارد.
بعضی از آنها ممکن است بدون دانش صاحب وسایل نقلیه از آنها استفاده کنند تا مسیر حرکت خودرو و زمان را بررسی کنند.
اگر فکر می کنید این مورد است، همیشه می توانید سعی کنید مکان ردیابی GPS را که در خودرو شما پنهان شده قرار دهید.

ردیاب ماشین GPS


اگر شما می توانید هر موقعیتی را که ممکن است بخواهید بدانید که در آن ماشین شما است، یا جایی که وجود دارد، فکر کنید، ممکن است شما نیاز به یک ردیاب ماشین GPS داشته باشید.
تنها نکته این است که بیشتر این ترافیک ها نیاز به خدمات سلولی دارند تا اطلاعات مکانی در زمان واقعی را ارائه دهند.


چگونه از ردیاب ماشین GPS استفاده می کنید؟


با استفاده از یک ردیاب GPS در ماشین شما معمولا بسیار آسان است، اما این فرایند کمی متفاوت از یک دستگاه به بعد است.
تفاوت اصلی این منبع قدرت است، اما تنوع کافی برای آن وجود دارد که ابتدا یک راهنمای خوب را بررسی کنید.

ترایزرهای GPS


برخی از ترایزرهای GPS طراحی شده اند تا به اتصال تشخیصی (OBD-II) متصل شوند که معمولا در زیر تارهای نزدیک پاهایتان قرار دارد.
مزیت اینجا این است که این ردیابها قدرت را به طور مستقیم از اتصال تشخیصی دریافت می کنند، بنابراین آنها بسیار آسان برای استفاده هستند.
اگر شما تا به حال از یک کد خوان یا ابزار اسکن استفاده کرده اید، پس از استفاده از این نوع ردیاب نسیم است.

ردیابها بسیار آسان

 

سایر ردیاب های خودرو طراحی شده اند که به یک سوکت سیار یا لوازم جانبی سوکت وصل شوند، که همچنین محدودیت هایی را برای شما فراهم می کند.

این ردیابها بسیار آسان است برای نصب و استفاده، اما بعضی از آنها همچنان در هنگام رانندگی از قدرت باتری خود استفاده می کنند.

در این حالت، شما باید ردیاب را از برق جدا کنید تا مانع از رسیدن باتری خود شود.

ردیاب های جاسوسی


ردیاب های جاسوسی خودرو با استفاده از باتری، به این معنی که آنها می توانند تقریبا هر جا نصب می شوند.
از آنجا که هیچ منبع قدرت خارجی وجود ندارد، این نوع ردیاب باید به طور منظم برداشته شود و بارگیری شود یا کار متوقف شود.

ردیاب 

 

هنگامی که یک ردیاب GPS در وسیله نقلیه خود نصب کرده اید، می توانید از نرم افزار بر روی رایانه، تلفن یا رایانه لوحی خود برای مشاهده مکان آن در زمان واقعی استفاده کنید.


آیا ردیاب های GPS برای اتومبیل قانونی هستند؟

 

در حالی که تمام موارد استفاده شده در فوق در اکثر حوزه های قضایی قانونی هستند، مهم است بدانیم که شرایطی وجود دارد که با استفاده از دستگاه ردیابی خودرو می تواند شما را در آب گرم قرار دهد.

در صورت شک بودن، با مشاور حقوقی در مورد این موضوع تماس بگیرید.

وسایل نقلیه خصوصی و وسایل نقلیه که متعلق به یک شرکت است


قاعده کلی این است که اگر ماشین شما باشد، می توانید آن را پیگیری کنید.
این درست در مورد وسایل نقلیه خصوصی و وسایل نقلیه که متعلق به یک شرکت است.
بنابراین اگر میخواهید فرزند کوچک خود را دنبال کنید یا در طول ساعات کاری از زوجین خود مراقبت کنید، به طور کلی به طور کلی روشن هستید.

اگر ماشین خود را ندارید، معمولا غیرممکن است

ردیاب GPS چیست؟

سیستم موقعیت یابی جهانی یا “GPS” در ابتدا توسط نیروی هوایی ایالات متحده برای کمک به آنها در عملیات نظامی بود.
جی پی اس تأثیر قابل توجهی بر همه برنامه های موقعیت یابی، ناوبری و نظارت در جهان و طی دهه های گذشته داشته است،
آن را به نقطه ای که در آن تقریبا در هر جنبه ای از زندگی ما استفاده می شود، تکامل یافته است.
سفر GPS به Sputnik در سال ۱۹۵۷ آغاز شد، زمانی که دانشمندان شوروی اولین ماهواره را به فضا فرستاد.
دانشمندان MIT کشف کردند که فرکانس سیگنال های رادیویی ناشی از ماهواره روسی به دلیل مکان آن تغییر کرده است.
این رویداد همچنین به عنوان اثر داپلر شناخته می شود و دانشمندان این ایده را ارائه می دهند
که مکان ماهواره ها در مدار را می توان از طریق اندازه گیری تغییرات فرکانس سیگنال های رادیویی ردیابی کرد.
چیزی که به نظر قابل توجهی از دست رفته در مسابقه تکنولوژی به نظر می رسد، به دست دانشمندان انجام شده در MIT تبدیل شده است.
آنها بلافاصله شروع به کار بر روی یک سیستم ماهواره ای جدید کردند که به ارتش آمریکا اجازه می دهد
که مکان و اهداف استراتژیک را بر روی زمین پیگیری کند.
TRANSIT اولین سیستم ناوبری ماهواره ای بود که توسط نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده بود تا زیردریایی های ایالات متحده را در سال ۱۹۵۹ حمل کند.

ردیاب شرکتها

با کمک شرکت های خصوصی فن آوری مانند شرکت Aerospace، ارتش در حال کار بر روی یک سیستم دیگر بود؛
یک سری از ماهواره ها در مدار که به طور مداوم سیگنال ها را به گیرنده های روی زمین می فرستند.

پس از ۱۱ سال تحقیق و توسعه، نیروی هوایی ایالات متحده اولین ماهواره سیستم ناوبری ۲۴ ماهواره ای به نام NAVSTAR را راه اندازی کرد.

یک حادثه ناگوار که در سال ۱۹۸۳ رخ داد، سرنوشت فناوری GPS را برای همیشه تغییر داد.

هواپیمای کره ای پرواز ۰۰۷ به میدان هوایی شوروی رفت و کمی بعد از آن بلافاصله به قتل رسید.
پس از وقایع این رویداد، رییس جمهور رونالد ریگان دستورالعمل اجرایی را برای ایجاد GPS برای استفاده غیرنظامیان برای بهبود ناوبری و ایمنی هوایی پس از اینکه به طور کامل عملیاتی شد، امضا کرد.

فناوری جی پی اس

یکی دیگر از رویدادهای مهم در تاریخ GPS، حذف دسترسی انتخابی است که از اولین جنگ خلیج فارس توسط بیل کلینتون در سال ۲۰۰۰ به اجرا در آمد.
از آن به بعد، ارتش ایالات متحده، حجم ستارگان را به ۳۱ ماهواره گسترش داد – ۲۷ فعال و چهار جایگزین در صورت خرابی – چرخش زمین و دقت سیگنال های GPS را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
شرکت های خصوصی خصوصی و وزارت دفاع همچنان در توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر GPS کار می کنند و نتیجه وسیعی از دستگاه هایی است که در زندگی روزمره ما استفاده می شود.

پس چگونه دستگاه ردیابی GPS کار می کند؟

واحد GPS برای تعیین موقعیت، سرعت و ارتفاع یک شی از یک روش به نام trilateration استفاده می کند.
ماهواره های GPS مکان و زمان خود را به طور مداوم پخش می کنند و هر ماهواره دارای ساعت اتمی پیشرفته ای است که برای محاسبات زمانی استفاده می شود.
دستگاه های ردیابی محاسبه فاصله و زمان که سیگنال های GPS را برای رسیدن به سطح از ماهواره ها طول می کشد.
این دستگاه نیاز به سیگنال هایی از حداقل چهار ماهواره برای ارائه موقعیت مکانی دقیق دارد.
با توجه به این مطلب، سیستم ماهواره ای GPS طراحی شده است که حداقل چهار ماهواره در محدوده برای کاربران با یک دید کلی از آسمان طراحی شده است.
داده های ماهواره های اضافی بیشتر باعث افزایش صحت موقعیت مکانی می شود.
هر ماهواره توسط انرژی خورشیدی تامین می شود و زمین را دو بار در روز به زمین می فرستد، سیگنال ها را به صورت منظم انتقال می دهد.

با پیشرفت تکنولوژی GPS


با پیشرفت تکنولوژی GPS، صنایع مختلف شروع به استفاده از ابزار پیشرفته ای که به بازار معرفی کرده اند را آغاز کرده اند.
به خصوص برای صنعت خودرو، سیستم های ردیابی GPS پیشرفت پیشگامانه ای بوده اند.
امروزه دستگاه های ردیابی برای مقاصد مختلف استفاده می شوند؛
به طور عمده برای نظارت بر حرکات مردم، وسایل نقلیه و دارایی ها.
امکانات مانند ردیابی زمان واقعی، تاریخچه مسیر، مناطق Geofence و هشدارهای رویداد به کاربران اجازه می دهد
اقدامات ایمنی شخصی برای اعضای خانواده و افزایش امنیت خودرو را فراهم کند.
شرکت های ناوگان استفاده از داده های ارائه شده توسط GPS و دستگاه های telematics برای کاهش هزینه های عملیاتی و اجرای عادات رانندگی بهتر.
از سوی دیگر والدین و اعضای خانواده نگران خدمات منابعی شخصی برای مراقبت از عزیزان خود هستند.
توانایی ردیابی مکان یک شخص در زمان واقعی و دریافت اطلاعیه های فوری از رویدادهای مهم، دستگاه های ردیابی شخصی را یکی از بهترین سیستم های ایمنی در بازار می دانند.

trackers


هنگامی که به انتخاب ردیاب GPS مناسب می پردازیم، عمدتا دو گزینه ای وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.
باتری کار می کند همچنین به عنوان trackers قابل حمل و دستگاه های ردیابی سخت افزار شناخته شده است.
هر نوع مجموعه ای از مزایا و معایب خود را دارد و می توان آنها را برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار داد.
ردیاب های قابل حمل به دستگاه برای پیگیری یک فرد یا یک جسم می پردازند.
نوآوری ها در این زمینه دستگاه هایی با عمر باتری طولانی تر و دسترسی به اطلاعات فراوان را معرفی می کنند.
دستگاه های قابل حمل نیز می توانند از یک شی به دیگری به راحتی و با موارد مغناطیسی اختیاری منتقل شوند؛
گزینه های قرار دادن بی حد و حصر هستند دستگاه های ردیابی سخت افزاری برای ردیابی وسایل نقلیه مناسب هستند و باید به منبع قدرت متصل شوند.
جابجایی برای یک ردیاب سخت افزاری تحت داشبورد است که به صورت مخفیانه میتواند به باتری خودرو متصل شود.
در حالی که آنها موبایل نیستند، ترافیک سخت افزاری کمتر به جاسوسی آسیب می رساند و هنگام تعیین هدف، دقت بیشتری را ارائه می دهد. شرکت های ناوگان ترجیح می دهند دستگاه های ردیابی سیمی؛
با سنسورهای اضافی و دسترسی به کامپیوتر موتور خودرو، این ردیاب ها اطلاعات لازم را برای از بین بردن علل اتلاف سوخت، جلوگیری از مشکلات مربوط به راننده و هزینه های تعمیر و نگهداری پایین تر را فراهم می کند.

سیستم موقعیت یابی جهانی


GPS مختصات سیستم موقعیت یابی جهانی است.
این اصطلاح اساسا به معنای ساختار ناوبری است که برای مکان دقیق یک فرد یا وسیله نقلیه استفاده می شود (Zap، ۲۰۰۸).

دستگاهی که معمولا برای این منظور استفاده می شود یک واحد سیستم ردیابی GPS است.

این واحد می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا موقعیت مکانی دقیق یک فرد یا هر وسیله نقلیه را بیابد، چه در حالت ایستاده یا در حال حرکت.

واحد ردیابی GPS اطلاعات درون دستگاه را ثبت می کند و سپس با استفاده از یک مودم ماهواره ای که به طور مستقیم درون واحد قرار می گیرد، به سرور مرکزی انتقال می دهد.
این واحد می تواند برای مشاهده موقعیت هر فرد یا وسیله نقلیه در یک سناریوی زمان واقعی (یا بعد از آن) هر زمان که لازم باشد برای بررسی وضعیت هر وسیله نقلیه مورد استفاده قرار گیرد (Smith، ۲۰۰۶).
نرم افزار مورد استفاده برای این منظور نرم افزار ردیابی GPS نامیده می شود که به بررسی موقعیت هر مقصد مورد نظر می پردازد.
امروزه تلفن های همراه دارای قابلیت GPS برای ردیابی موقعیت دقیق هر فرد با کمک نرم افزار GPS که به طور خاص برای سیستم های تلفن همراه طراحی شده اند استفاده می شود.

اساسا سه نوع دستگاه ردیابی GPS وجود دارد که به شرح زیر است:


هواداران اطلاعات
گرداننده اطلاعات
گیرنده داده

هواداران اطلاعات


طرفداران داده ها این نوع از واحد های ردیابی GPS است که معمولا برای ردیابی شخصی، ردیابی دارایی یا ردیابی هر وسیله نقلیه استفاده می شود. در مورد شخصی و همچنین ردیابی دارایی، محل هر فرد یا وسیله نقلیه در فواصل زمانی کوتاهی که در آن داده ها ذخیره می شود و نیز به طور دقیق بررسی می شود، به سرور ارسال می شود (Zap، ۲۰۰۸).
تا جایی که ردیابی وسیله نقلیه مربوط می شود، واحد ردیابی GPS نه تنها موقعیت خودرو را به سرور می فرستد،
بلکه قادر به تحلیل سرعت در حال حرکت وسیله نقلیه یا سایر اطلاعات مورد نیاز است.
این واحدها تمام اطلاعات مهم را به سرور ارسال می کند که در آن تمام مختصات مورد نیاز به وضوح تجزیه و تحلیل می شوند و سپس در دستگاه ذخیره می شوند.
این ردیاب های GPS می تواند توسط هر کسی، از جمله سازمان های امنیتی، مورد استفاده قرار گیرد، در صورت تماشای یک مظنون بالقوه، یا می توانند توسط والدین برای ردیابی موقعیت فرزندانشان مورد استفاده قرار گیرند و در نتیجه فعالیت های فرزندان خود را مطلع سازند.
بنابراین، این نوع دستگاه های ردیابی GPS بسیار مهم و مفید هستند.


گرداننده اطلاعات

 

جمع کننده های داده ها برای ردیابی مکان همانند متفکران داده ها کار می کنند.

تفاوت اصلی در هر دو این واحد ها این است که گیرنده های داده ها هیچ نوع اطلاعاتی را برای سرور ارسال نمی کنند بلکه درخواست می شود که هر اطلاعات مورد نیاز را ارسال کنند.
همچنين داده ها در فواصل منظم داده ها را ارسال مي کنند، با اين حال، برداشتن داده ها هميشه در دسترس است و مي تواند براي بازيابي داده ها در هر زماني استفاده شود.


گیرنده داده


ثبت کننده داده ها برای ذخیره موقعیت هر وسیله نقلیه یا شخص در حافظه داخلی خود استفاده می شود و هیچ گونه اطلاعاتی را به یک سرور مرکزی ارسال نمی کند.
بنابراین، تمام سه نوع ردیابی GPS بسیار مفید و مفید هستند در ردیابی محل دقیق هر فرد مشخص شده، ردیابی وسیله نقلیه و یا ناوگان.

درک فناوری GPS


هنگامی که بسیاری از مردم شروع به تحقیق و یادگیری در مورد محصولات مختلف ارائه شده در سراسر صنعت ردیابی GPS آنها اغلب احساس سرخوردگی را ترک کردند.
سیستم ردیابی می داند که اصطلاحات و کلمات زیادی در ارتباط با مدیریت خودرو و تکنولوژی نظارت بر GPS وجود دارد که پدر و مادر، شرکت ها و ادارات پلیس برای اولین بار از همان آغاز سفر خود به صنایع جی پی اس و تله ماتما، می شنوند.
این واژه نامه برای کمک به ساده سازی و درک به بسیاری از اصطلاحات، کلمات و عبارات که اغلب در صنعت مراقبت از GPS استفاده می شود، طراحی شده است، ارائه منبع برای هر کسی که علاقه مند به یک مرور کامل و جامع از تعاریف مربوط به GPS است.


A-GPS


A-GPS یک لغت نامه مرتبط با واژه “سیستم موقعیت یابی کمک / جهانی” است.
GPS کمک می کند اساسا به ترکیبی از هر دو ماهواره GPS و فن آوری های تلفن همراه / بی سیم اشاره دارد.
A-GPS یک اصطلاح است که اغلب با آن ارتباط دارد و برای توصیف نحوه انتقال داده های مبتنی بر مکان بر روی یک ردیاب GPS استفاده می شود.
فعال

ردیابی فعال مترادف با اصطلاح رایج تر برای ردیابی در زمان واقعی است.
فعال به سادگی به داشتن دسترسی سریع از راه دور به داده های ردیابی GPS اشاره می کند.


باتری آلکالاین


شکل باتری که اغلب در هر دو کلید ردیابی GPS (باتری قلیایی AAA) و مدل GPS Tracking Key Pro (باتری قلیایی AA) استفاده می شود،
باتری های قلیایی شایع ترین شکل باتری در محصولات الکترونیک مصرفی هستند.
باتری های قلیایی به علت داشتن طول عمر طولانی مدت، به عنوان منبع انرژی با کیفیت بالا شناخته شده اند.


ساعت اتمی


اگرچه این نام به نظر می رسد کاملا ارعاب، یک ساعت اتمی به سادگی یک روش محاسبه زمان از طریق حرکات دوره ای اتم است.
با استفاده از سیستم های موقعیت یابی جهانی، ساعت سازی اتمی به منظور ارائه یک مکانیزم زمانی که دقت GPS را محاسبه می کند، استفاده می شود.


بازیابی خودکار سرقت

 

روند صحیح بازیافت وسیله نقلیه یا دارایی موبایل اگر آن را به سرقت برده است.

پیگیری های جی پی اس در زمان واقعی اغلب توسط افرادی که به دنبال سیستم ریکاوری / پیشگیری از اتومبیل هستند، استفاده می شوند،
زیرا دستگاه ها می توانند در صورت انتقال یک وسیله نقلیه به کاربران هشدار دهند و فناوری دسترسی ۲۴/۷ به محل خودرو را فراهم می کند.


قدرت کمکی


قدرت کمکی به منبع تکمیلی یا ثانویه قدرت است که توسط یک واحد ردیابی یا دستگاه الکترونیکی استفاده می شود.
این می تواند به یک دستگاه جی پی اس با استفاده از یک منبع جایگزین قدرت مانند یک آداپتور سبک تر به سیستم قدرت بجوشد منبع اصلی قدرت دستگاه، سیستم باتری داخلی مانند یون لیتیوم یا قلیایی اشاره کند.


ردیاب خودرو


سیستم مدیریت وسایل نقلیه جی پی اس که برای نظارت بر حرکت خودرو استفاده می شود.
به طور معمول توسط والدین برای رعایت رفتارهای رفتار نوجوان استفاده می شود، کسب و کار برای نظارت بر فعالیت های رانندگی کارکنان و سازمان های پلیس برای نظارت.


نظارت پنهان


رفتار یا عمل به دست آوردن، مشاهده یا ضبط اطلاعات یا اطلاعات مربوط به فعالیت های دیگر به صورت مخفی.
محققان خصوصی و ادارات پلیس نیاز اساسی به جمع آوری اطلاعات را به صورت پنهانی دارند، و سیستم های ردیابی وسایل نقلیه را در میان متخصصان امنیتی و اجرای قانون بسیار محبوب است.


رانندگان


یک فرم از برنامه رایانه ای که قدرت کنترل دستگاه یا دستگاه GPS دارد.
هنگامی که دستگاه های ردیابی GPS به یک رایانه شخصی متصل می شوند ممکن است لازم باشد یا لازم است بارهای جدید را بارگذاری کنید تا اطمینان حاصل شود که عملکرد سیستم مناسب است.


ردیابی سالمندان


روند نظارت و رعایت عادات رانندگی و رفتار یک شهروند ارشد در تلاش برای بهبود ایمنی شخصی.
بسیاری از خانواده ها سیستم های ردیابی واقعی سخت افزار را به وسایل نقلیه ای که توسط یک عضو خانوادگی سالخورده اداره می شوند را انتخاب می کنند تا اطمینان حاصل شود که ارشد رانندگی با خیال راحت یا از دست دادن ندارد.


آنتن خارجی جی پی اس

 

یک قطعه اساسی تجهیزات یا سخت افزار که برای بدست آوردن سیگنال های رادیویی از ماهواره های GPS استفاده می شود، آنتن های GPS دیگر به طور جداگانه از دستگاه نظارت طراحی شده اند.

گرچه آنتن خارجی مستقل از واحد GPS است، به سخت افزار GPS اجازه می دهد تا سیگنال های GPS را ضبط کند.
آنتن های خارجی در میان کسب و کارهایی که به دنبال برخی از قابلیت انعطاف پذیری و انعطاف پذیری در ارتباط با قرار دادن دستگاه ردیابی می باشند، محبوب هستند.


مدیریت ناوگان


فرآیند نظارت و مدیریت دارایی های موبایل و وسایل نقلیه یک شرکت واحد در تلاش برای بهبود مسیریابی، ایمنی راننده، خدمات به مشتریان و بهره وری کلی شرکت.
داشتن دسترسی از راه دور به تمام وسایل نقلیه فعال در این زمینه، شرکت ها را راه هایی برای حفاظت از تجهیزات، مدیریت موانع کارکنان را به طور موثر تر و هزینه های مربوط به مصرف سوخت کاهش می دهد.

Geo-Fence


Geo-fence یا geo-fencing یک ویژگی هشدار است که در بین بسیاری از سیستم های ردیابی در زمان واقعی رایج است.
اساسا این ویژگی این است که با اجازه دادن به کاربر یک مرز مجازی یا “حصار” را در اطراف یک منطقه خاص بر روی یک نقشه تنظیم کنید.
هشدار به واحد GPS برنامه ریزی شده و هنگامی که شی / دارایی که تحت نظارت قرار می گیرد وارد یا از آن مرز مجازی خارج می شود، هشدار از طریق ایمیل یا پیام متنی سلولی به کاربر GPS ارسال می شود.


برچسب گذاری جغرافیایی / Geocoding


روند اتصال، اتصال و یا برچسب گذاری فرم های رسانه های دیجیتال مانند عکس ها، داده های ویدئویی، RSS خوردها و یا حتی صفحات وب با داده های جغرافیایی که شامل موقعیت های طول و عرض جغرافیایی به دست آمده از طریق ردیابی GPS است.
این ویژگی محبوب در بین ماجراجویان فضای باز است که از مستند سازی سفرهای خود و آپلود اطلاعات برای دوستان و خانواده لذت می برند.


سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS)


قلب و روح هر دو ردیابی وسایل نقلیه GPS و صنایع دریایی ناوبری. ساده ترین روش برای توصیف سیستم موقعیت یابی جهانی می تواند به عنوان یک شبکه ی سازمان یافته از ماهواره های سیاره ای که طراحی شده اند و توسط وزارت دفاع ایالات متحده کنترل می شوند، باشد.


گوگل ارث


برنامه تصویر ماهواره ای که توسط گوگل طراحی و به روزرسانی شده است که بسیاری از سیستم های جی پی اس به عنوان منبع اولیه نمایش داده های ردیابی ثبت شده یا زنده زندگی می کنند.
برنامه اطلاعات کامپیوتر کاربران دسترسی به تصاویر تاریخی، نمایش خیابان ها، ساختمان های ۳D و غیره را فراهم می کند.


GPRS


GPRS مخفف “خدمات رادیو عمومی” می باشد، که اساسا به نوعی از تکنولوژی رادیویی است که توسط دستگاه های ارتباطات همراه و شبکه هایی که به انتقال داده ها اجازه می دهد استفاده می شود.


ناوبری جی پی اس


شایع ترین شکل از تکنولوژی GPS، سیستم های ناوبری، دستگاه های الکترونیکی هستند که اغلب وسایل نقلیه برقی دارند و به سیستم ۱۲ ولت خودرو نصب شده اند و بر روی شیشه جلو قرار می گیرند.
GPS دریافت سیگنال های ماهواره ای و استفاده از آن داده ها برای تعیین موقعیت دقیق.
سپس دستگاه ها با برنامه های نقشه برداری برای کمک به رانندگان با مسیریابی یا مسیر حرکت می کنند.
این شکل از فناوری GPS مناسب افرادی است که به مکان های جدید سفر می کنند یا افرادی که معمولا از بین می روند.


سیستم ردیابی GPS

 

 

یک دستگاه الکترونیکی که برای جمع آوری داده های مبتنی بر مکان استفاده می شود و اطلاعات را به حافظه داخلی (گیرنده GPS / غیرفعال) ذخیره می کند و یا از طریق کامپیوتر شخصی (فعال / زمان واقعی) اطلاعات را از جایی که می توان آن را به دست آورد، انتقال می دهد.

با استفاده از ماهواره های GPS برای تعیین دقیق موقعیت وسیله نقلیه، دارایی یا شخص، یک سیستم ردیابی GPS مجموعه ای از داده های مبتنی بر مکان را که شامل سرعت سفر، آدرس های ورودی / خروج، حداکثر سرعت سفر، توقف، زمان در مسیر و بیشتر.

سیستم های ردیابی GPS اغلب به عنوان نهایی راه حل های مدیریت ناوگان توصیف می شود.

 

فرمت GPX

 

 

فرمت داده ای که کاربران GPS را قادر می سازد تا فایل ها را بدون نیاز به سیستم های متناسب با سیستم عامل یا نرم افزارهای برنامه نویسی به اشتراک بگذارند.

فرمت GPX کاربران را با یک روش منحصر به فرد برای نوشتن، خواندن و دانلود مسیرها فراهم می کند.

کلوب جی اس ام

 

یک اصطلاح برای «Global System Mobile Communications» تعریف شده است که در حال حاضر تنها شکل خدمات تلفن همراه در سراسر اروپا است.

یک استاندارد بین المللی برای سیستم های مخابراتی دیجیتال دیجیتال، این نوع تکنولوژی برای ارائه یک راه حل جایگزین برای آنالوگ ساخته شد. دستگاه های ارتباطی همراه و ردیاب هایی که از سیم کارت های GSM استفاده می کنند.

 

سخت سیم

 

اتصال سیم های الکتریکی / کابل و یک وسیله نقلیه یا قطعه تجهیزات مدار (اغلب سیستم ۱۲ ولت در خودرو). این فرم اتصال یک منبع جایگزین قدرت را ارائه می دهد که می تواند دستگاه را به وسیله وسیله ای غیر از یک باتری داخلی نگه دارد.

رابط

 

اشاره به نقطه ای از تعامل در میان مجموعه ای از اجزای خاص.

رابط کاربری برای هر دو سطح سخت افزار یا نرم افزار، یک رابط فراهم می کند اشیاء مستقل با توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر از طریق اتصال، دستگاه و یا یک شکل دیگر از یک سیستم.

نرم افزار مانیتورینگ گذشته Track با نرم افزار Google Earth هماهنگ شده است، به کاربر GPS امکان می دهد داده های ثبت شده GPS را بر روی برنامه تصویر ماهواره ای مشاهده کند.

آنتن داخلی

 

یک قطعه سخت افزاری که برای دریافت سیگنال های GPS ضروری است، بنابراین سیستم می تواند داده ها را محاسبه کند.

بر خلاف یک آنتن خارجی، آنتن داخلی به واحد GPS طراحی شده است.

این طراحی مهندسی اجازه می دهد تا دستگاه های ردیابی قابلیت حمل را افزایش دهند.

باتری لیتیوم

 

یکی از جدیدترین اشکال تکنولوژی باتری، باتری های لیتیوم یون دارای قدرت طولانی مدت هستند و بسیار باالتر از باتری های قلیایی هستند و باعث می شود که آنها برای سیستم های پیشرفته بسیار کارآمد باشند.

باتری های لیتیوم عمر طولانی دارند و مهمتر از همه، به دلیل نشت باتری های قلیایی حساس نیستند.

NMEA

اختصارات برای “National Marine Electronics Association”، یک نیروی متحد در پشت صنایع الکترونیک است که فرمت فرمت فایل را فراهم می کند که استاندارد صنعتی است.

در ابتدا برای کمک به تجهیزات الکترونیکی دریایی در سال ۱۹۰۸، این فناوری در حال حاضر در سیستم های تکنولوژیکی GPS رایج است.

سیستم عامل (OS)

نرم افزار شامل چندین داده و برنامه هایی است که اساسا در رایانه ها کار می کند و سخت افزار را مدیریت می کند.

برخی از رایج ترین سیستم عامل های سیستم عامل هر روز بر روی رایانه های شخصی خود شامل برنامه های مایکروسافت ویندوز و Mac OS X می باشند.

با این حال، گوگل در حال ایجاد یک سیستم عامل است که بسیاری از مردم بر این باورند می توانند یکی از کارآمد باشند.

سیستم پیگیری منفعل

به طور معمول به عنوان loggers یا گیرنده داده ها، ردیاب های منفعل ضبط داده های GPS را ثبت می کنند و این اطلاعات را در حافظه داخلی برای بررسی در زمان بعد ذخیره می کنند.

داده های یک ردیاب منفعل به صورت دستی دانلود شده است نمایش پورت USB یا کابل دانلود، به این ترتیب سیستم بسیار مقرون به صرفه تر و بدون هزینه های ماهانه خدمات.

کلید پیگیری GPS و GPS Track Pro Key Pro دو محبوب ترین سیستم ردیابی منفعل در میان مصرف کنندگان و کسب و کارها هستند.

RFID

شناسایی فرکانس رادیویی: یک فرم از تکنولوژی که از تگ های فرکانس رادیویی استفاده می کند که به اشیاء متصل می شوند که اطلاعات یا داده را به گیرنده منتقل می کنند.

ردیابی زمان واقعی

یک فرم ردیابی GPS که اجازه می دهد تا کاربران از راه دور دسترسی به داده های GPS به صورت زنده به عنوان آن اتفاق می افتد.

واحد ردیابی در زمان واقعی سیگنال های GPS را دریافت می کند و سپس این اطلاعات را از طریق شبکه های بی سیم انتقال می دهد، به کاربران اجازه می دهد تا دسترسی سریع به مکان یک فرد، وسیله نقلیه، دارایی یا شیء داشته باشند.

این فرم ردیابی GPS معمولا در مدیریت ناوگان و برنامه های بازیابی خودکار سرقت استفاده می شود.

نرخ نمونهبرداری

فرکانس یا سرعت که در آن بروز رسانی موقعیت ها در حافظه داخلی یک گیرنده GPS به دست می آید و ذخیره می شود.

فکر می کنید نرخ نمونه گیری مانند “کوفته” قوی در سراسر یک مسیر، قطعات مستقل از داده ها است که در ارتباط با یکدیگر استفاده می شود برای ارائه کاربران GPS با راه برای نظارت بر سفر.

ماهواره

هر دو طبیعی (هنگامی که سیارات در اطراف یک ستاره مانند یک خورشید چرخش می گیرند) و پدیده غیر طبیعی (شیء ایجاد شده توسط انسان مانند یک پروب فضایی) جایی که یک جسم خاص در فواصل منظم دور می شود.

ماهواره ها برای اهداف مختلف ارتباطی استفاده می شود.

سرویس پیام کوتاه (SMS)

یک شکل از تکنولوژی که شبیه به سیستم های پیجینگ است، SMS فراهم می کند راه برای ارسال پیام کوتاه متن به صورت الکترونیکی به دستگاه های ارتباطی تلفن همراه از جمله تلفن های همراه.

اگر چه مقدار داده ها اغلب توسط تعداد مشخصی از کاراکتر ها محدود می شود، اما یکی از کارآمدترین روش ها برای انتقال داده ها و هشدارها از یک دستگاه ردیابی در زمان واقعی به یک تلفن همراه شخصی کاربر است.

ردیابی نوجوان

فرآیند نظارت بر عادت های رانندگی نوجوانان برای بهبود ایمنی نوجوانان و امنیت عمومی جاده ای برای همه کسانی که راه های بزرگراه و بزرگراه را به اشتراک می گذارند.

والدین بسیاری از نوجوانانی که تمایل دارند در سرعت های خطرناک رانندگی کنند و حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتور که منجر به فهرست علل مرگ زودرس در میان نوجوانان می شود، والدین از ردیابی زمان واقعی و نظارت غیرفعال برای رعایت رفتارهای رانندگی استفاده می کنند.

Telematics

Telematics اساسا به تکنولوژی انتقال، دریافت و ذخیره داده یا اطلاعات بین سیستم های مخابراتی اشاره می کند.

همچنین به عنوان تله متری، telematics نقش مهمی در صنعت ردیابی GPS ایفا می کند، زیرا این تکنولوژی اغلب برای توصیف استفاده از سیستم مدیریت جی پی اس یا سیستم های ناوبری از زمانی که دستگاه ها کامپیوتر و فناوری های بی سیم را همراه با سیستم های ارتباطی تلفن همراه برای انتقال داده و پذیرش

سه گانه

فرایند پیشرفته دقیق تعیین دقیق موقعیت گیرنده GPS بر روی زمین با استفاده از یک سیستم ریاضی که اندازه گیری فاصله از طریق فضایی نسبی بین سه ماهواره GPS

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *